Jumaat, 24 April 2009

Makan Malam Menu Radix Oriental Cuisine Sg Petani

Assalammualaikum dan Salam HPA,

Kelmarin malam saya bersama keluarga singgah sebentar dan menikmati makan malam di Radix Oriental Cuisine atau singkatannya ROC....


Pada malam kelmarin ramai orang sedang menunggu untuk makan malam macam saya jugak cuma saya selepas solat Maghrib terus ke sana bersama keluarga. Alhamdulillah ada jugak tempat untuk kami...yang tidak dapat masuk ada jugak malam tue...sambutan amatlah menggalakkan untuk makan malam di situ...





Makan bersama keluarga nie , kadang-kala anak kecil buat ragam
jenuh nak kepit takut langgar orang la....baling batu...tetapi anak kecil saya bagus gak malam tue mood baik kot tukar persekitaran yang baru bagi dia...Nie dia jenuh kepit takut lari....



Selepas beberapa minit...pelayan serba merah datang meminta pesanan ...selepas dibelek-belek kami pon memilih untuk pakej RM59 untuk makan 4 orang macam menu sebelah kiri ini... Mula2 tak reti memilihnya setelah diajar oleh pelayan apa hidangan istimewa disuruh pakej 1 ikan kerapu sebab mak saya alergi cendawan....mulalah aktiviti menunggu....




Sebelah bawah ibu,isteri saya sibuk mengira menu yang disajikan...tak sabar dah nak rasa....yang unik menu ini ialah minuman teh herba yang disajikan sebijik rasanya dengan minuman teh cina yang pernah saya rasa di luar...jangan risau yang tue pon Muslim Restoran jugak di Bertam....


Masakan yang dihidangkan terasa sedap sekali....air teh herba ini sebenarnya 'free flow' waduh memang kick gitu.....
Ikan kerapu masak masam memang sedap rasa nak secawan lagi....memang tema Radix betul saya nie.....


Teguran Membina:
Ketika melayan karenah anak saya mencuci tangan saya ada membuat pemerhatian sekilas lalu dan melihat seorang pembantu dapur berpakaian tidak menutup rambutnya....saya bersangka baik mungkin dia terlalu panas duduk dalam dapur....mungkin selepas ini kualiti ini perlu dijaga bagi menjaga imej HPA yang kita sayang...jika saudara/i ada melawat saya terlihat pada dapur transparent di tempat bancuh air....Saya harap disiplin ini dipelihara untuk kebaikan semua....
Salam perjuangan HPA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan