Ahad, 3 Mei 2009

Hempedu Bumi-Andrographis paniculatana Dan Senergi IMT HPA produk terbaru : New HPA Revelation For HIV treatment

Salam HPA,


Topik yang menarik dan Serius pada hari ini...

Pada pengetahuan orang ramai berdasarkan sumber rujukan dalam buku bertajuk 'Rahsia Herba' tulisan Herbalis Theresa Ong yang terkenal dalam kompilasi herba dalam kolumnis Majalah Mingguan Wanita...Hempedu bumi hebat dikatakan sebagai ubat 1001 macam malah boleh merawat penyakit kronik termasuk HIV....

Sekalung penghargaan kepada Tuan Haji Ismail kerana mengeluarkan produk based ini iaitu produk HPA iaitu IMT...bagi menggantikan painkiller yang sedia ada....


Kegunaan tempatan


Pernah dilaporkan air rebusan dari daun diminum bagi mengubati tekanan darah tinggi, kencing manis, sakit tekak (tonsillitis), selsema, sakit dada, cirit birit dan demam. Ia juga diminum sebagai tonik. Daun yang ditumbuk juga di guna sebagai ubat penahan sakit bagi gigitan ular dan serangga berbahaya.


Mengubati selsema (1200 mg/hari), sakit tekak dan demam (pharyngotonsillitis) (3.9 g/hari) dan jangkitan pada saluran atas sistem pernafasan (340 mg). Mempunyai kesan merendahkan paras gula dalam badan, mengurangkan tekanan oksidatif, melindungi hati dari keracunan dan kesan antimalaria.
Dehydroandrographolide succinic acid monoester (DASM) didapati boleh menghalang jangkitan virus HIV.

Kanan Produk HPA baru:
Kegunaan:

Kapsul IMT (Imuniti)

-utk pertahann badan/antibodi-ada herba hempedu bumi dan herba deep cleansing
-Lancarkan peredaran darah, kurangkan berat badan, buang angin
-Lawas perbuangan air kecil, menambah tenaga
-Bantu perhadaman, Mengatasi masalah sembelit, Melawaskan perbuangan air besar
-Kurangkan masalah jerawat dan masalah penyakit kulit
-Melegakan batuk, deman dan selsema
Testimoni Saya:-
Untuk makluman semua , saya adalah pengguna hempedu bumi sejak 8 tahun yang lalu. Ini kerana Ibubapa saya mengedarkan herba jenis ini kepada ramai orang umumnya kepada pesakit kencing manis dan darah tinggi....tetapi menggunakan tablet 25g yang diusahakan oleh seorang usahawan dari Thailand telah membuat saya berfikir adakah herba ini halal dan bersih dari GMP....Alhamdulillah setelah diperkenalkan HPA pada saya dan kewujudan produk ini saya bertukar menggunakan IMT dalam rutin saya....kesan ketara menggunakan IMT nie ialah badan rasa ringan sekali bila selepas Subuh dan ini membantu saya fokus dalam pembelajaran dan pembacaan saya.....Selain itu, pemakanan berterusan dan terkawal saya saksikan kepada rakan saya berumur 54 tahun iaitu mencatatkan penurunan keputusan ujian air kencing dari 18 turun ke 9....saya pencapaian yang luar biasa bagi pengidap penyakit kencing manis tahap 1 dan 2....
Salam HPA kepada pejuang HPA teruskan perjuangan.....

1 ulasan: